fbpx

Najczęściej zadawane pytania

FAQ
NIE WYKONUJ WYMAZU BEZ KONTAKTU Z INFOLINIĄ. TEST WYKONAJ PO UMÓWIENIU ODBIORU Z WOLONTARIUSZEM.

Podstawowe informacje

UWAGA! Nie odbieramy testów w innych miejscowościach, niż wskazane na liście. Wszystkie próbki odbieramy pod adresem wskazanym w zamówieniu.

1

ODBIERZ PRÓBKI

2

SKONTAKTUJ SIĘ Z INFOLINIĄ

3

UMÓW TERMIN ODBIORU

4

CZEKAJ NA KONTAKT WOLONTARIUSZA

5

PRZED ODBIOREM WYKONAJ WYMAZ I WŁÓŻ ZAPAKOWANY DO LODÓWKI

6

ZAREJESTRUJ SIĘ NA STORNIE GENEME
Po zarejestrowaniu możesz odebrać wynik na stronie
WYNIKI

NIE WYKONUJ WYMAZU BEZ KONTAKTU Z INFOLINIĄ. TEST WYKONAJ PO UMÓWIENIU ODBIORU Z WOLONTARIUSZEM.

Czas dostawy testów wynosi do 4 dni roboczych. Czas odbioru testu przez wolontariusza fundacji wynosi 4 dni robocze.

Nie można zrezygnować z zamówienia testów. Nie ma możliwości zwrotu przekazanych środków. Przydatność testów od momentu zamówienia wynosi 30 dni.

MASZ PYTANIA ODNOŚNIE CHOROBY? CHCESZ UZYSKAĆ POMOC LEKARSKĄ?
Skontaktuj się z infolinią NFZ: 800 190 590

REJESTRACJA I LOGOWANIE:

Czy muszę się zalogować?
Nie ma konieczności rejestracji. Podczas składania zamówienia wszystkie zamówienia domyślnie są składne bez rejestracji. Każdy zamawiający ma możliwość zarejestrowania się na platformie. Zamówienie złożone bez rejestracji zostaną standardowo zrealizowane, ale nie będziesz miał możliwości korzystania z takich udogodnień jak śledzenie statusów zamówienia.

Uwaga!! Do odebrania wyniku zamówionego testu jest konieczność zarejestrowania się na stronie laboratorium: http://www.geneme.eu/rejestruj

Czy po złożeniu zamówienia bez rejestracji otrzymam potwierdzenie drogą mailową?
Do każdej transakcji przeprowadzonej na platformie wysyłane jest automatyczne potwierdzenie zawierające szczegóły zamówienia.
W jakim czasie otrzymam test?
Test otrzymasz w ciągu 4 dni roboczych.
Chcę zamówić kilka testów. W jakim czasie je otrzymam?

Testy w zamówionej ilości otrzymasz w ciągu 4 dni roboczych, wszystkie w jednej przesyłce.

Moja płatność nie przeszła. Jak mogę ją ponowić?

Nie składaj ponownego zamówienia. Prosimy o wysłanie przelewu na konto fundacji oraz o napisanie do nas maila:

fundacja@cel.org.pl

Wpłać łączną kwotę na nasze konto bankowe:

Rachunek do wpłat:
PL91 1140 2004 0000 3202 7954 6225.

Rachunek do wpłat w EURO:
PL03 1140 2004 0000 3912 1103 6623

Numer SWIFT/BIC: BREXPLPWMBK

Tytuł przelewu: numeru zamówienia z dopiskiem PERSPEKTYWY – w formacie: [Numer Zamówienia] PERSPEKTYWY

Jak mam przechowywać test z pobranym wymazem z gardła?

Postępuj zgodnie z instrukcją dołączoną do testu.

Kto odbiera test?
Test odbiera wolontariusz fundacji, zabezpieczony w odpowiedni sposób (maseczka, rękawiczki, płyn do dezynfekcji).
W jakim czasie otrzymam wyniki testu?

Wyniki testu otrzymasz w ciągu 48h od momentu dostarczenia testu do laboratorium, jednak pierwszeństwo wykonania testów mają zlecenia ze Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Laboratorium Geneme przyjmuje zamówienia na wykonanie testu, każdego dnia do godziny 10.

Czy mogę anulować zamówienie?

Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko do czasu przekazana “cegiełki” na nasze konto. Po tym czasie anulowanie nie jest już możliwe. Aktualny stan realizacji zamówienia można sprawdzić logując się do swojego konta bądź sprawdzając ostatni e-mail. W celu anulowania zamówienia prosimy o przesłanie takiej informacji mailowo na adres: fundacja@cel.org.pl

Gdzie mogę sprawdzić wyniki testu?

Wynik sprawdzamy na stronie
http://www.geneme.eu/wynik

Po wcześniejszej rejestracji
http://www.geneme.eu/rejestruj

Czy są jeszcze jakieś firmy robiące testy indywidualnie?

ZAPYTANIA ODNOŚNIE KORONAWIRUSA:

Czy mogę zamówić test, jeśli nie mam objawów?
Tak. Każdy osoba pełnoletnia może zamówić test.
Jestem objęty obowiązkową kwarantanną. Czy mogę zamówić test?
Tak. Każda osoba pełnoletnia może zamówić test.
Jestem po kwarantannie. Czy mogę zamówić test?
Tak. Każda osoba pełnoletnia może zamówić test.
Miałem(am) kontakt z osobą zarażoną. Ile czasu należy odczekać, aby wynik był zgodny ze stanem faktycznym? Czy ma znaczenie, czy zrobię test dzień, czy 4 dni od dnia podejrzenia zarażenia?
Według ogólnodostępnych informacji należy odczekać przynajmniej 4 dni.
Czy test wskazuje, że dana osoba jest nosicielem wirusa?
Tak, ponieważ test wykrywa obecność wirusa w chwili wykonania testu. Test nie wykrywa zwalczonej choroby.
Czy test wskazuje, że ktoś ma przeciwciała po przejściu zarażenia?
Nie. Do wykrywania obecności przeciwciał służą testy innego rodzaju.
Czy można zamówić test na obecność przeciwciał?
Nie, nie posiadamy takich testów.
Czy test wykryje wirusa po przejściu infekcji?
Nie. Do tego służą testy, które wykrywają przeciwciała. Nie posiadamy takich testów.
Czy jeśli wynik wyjdzie pozytywny, to dane są przekazywane do PSSE?
Laboratorium nie posiada Państwa danych, a jedynie kod kreskowy przekazany wraz z testem. Podmiotem zobowiązanym do przekazania danych do Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej jest Fundacja na Rzecz Perspektyw “Cel”.
Co mam zrobić, jeśli wynik okaże się pozytywny?
Tu zmieniamy – W przypadku wyniku pozytywnego zarówno Laboratorium jak i osoba chora ma obowiązek przekazania wyniku do właściwej dla miejsca zamieszkania stacji sanitarno-epidemiologicznej.
Co dzieje się z negatywnym wynikiem?
Wynik otrzymujemy na stornie http://www.geneme.eu/wynik
A zgodnie z prawem dokumentacja medyczna utworzona na postawie formularza medycznego ze strony http://www.geneme.eu/rejestruj
powinna być przechowywana 20 lat przez placówkę medyczną wykonującą badanie.
Czy pobieranie próbki w trakcie kuracji antybiotykowej ma wpływ na wynik testu?
Nie ma obecnie badań, które potwierdzają lub zaprzeczają tej tezie. SARS-CoV-2 jest nowym typem wirusa i takie badania nie zostały jeszcze przeprowadzone i udostępnione. Dlatego nie możemy udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Czy wynik badania jest oficjalnie uznawany w szpitalach i jest podstawą do dalszego postępowania?
Jest to zależne od decyzji właściwego inspektora sanitario-epidemiologicznego. W związku z tym prosimy o kontakt z właściwą placówką sanepidu.
Czy wykonany test może stanowić dowód w sprawie sądowej?
Tak, może być dowodem w sprawie. Każdy dowód jest możliwy, jeśli nie został uzyskany w wyniku przestępstwa.
Co jest badane?
Test wykrywa obecność genu RdRp oraz genu E, za pośrednictwem materiału genetycznego z jamy ustnej.
Czy istnieje możliwość niewykrycia wirusa u osoby chorej lub nosiciela?

Istnieje możliwość niewykrycia wirus, jeżeli stężenie wirusa w badanej próbce jest zbyt małe lub próbka została źle pobrana.

Kiedy może wyjść fałszywie ujemny wynik?

Fałszywie ujemny wynik badania może wystąpić, jeśli materiał do badania zostanie niewłaściwie pobrany, przetransportowany lub potraktowany. Fałszywie ujemne wyniki badań mogą również wystąpić, jeśli w próbce znajdują się inhibitory amplifikacji lub w próbce występuje niewystarczająca liczba cząsteczek RNA wirusa. Pozytywne i negatywne wartości predykcyjne są wysoce zależne od rozpowszechnienia. Fałszywie ujemne wyniki badania są bardziej prawdopodobne, gdy częstość występowania choroby jest wysoka. Fałszywie dodatnie wyniki testu są bardziej prawdopodobne, gdy rozpowszechnienie jest umiarkowane do niskiego.

Czy osoba wracająca z zagranicy po dokonaniu testu (test z negatywnym wynikiem na obecność wirusa) może być zwolniona z dalszej przymusowej kwarantanny?

Wszystkie osoby powracające do Polski są zobowiązane do poddania się obowiązkowej 14-dniowej kwarantannie. Więcej informacji znajdziesz na: https://www.gov.pl/attachment/9ad6454d-84b7-4eef-925a-ea932d55654c
Test należy wykonać nie wcześniej niż po 8 dniach od rozpoczęcia kwarantanny. W przypadku wyniku ujemnego należy wystąpić do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej z zapytaniem o możliwość przerwania kwarantanny.

Czy mogę zakupić test „na zapas” i przechowywać go w domu? Jeżeli tak, to w jakich warunkach?
Zaleca się wykonanie testów 30 dni od daty zakupu. Wynika to z podpisanej umowy miedzy fundacją a laboratorium, która określa zamówienie na sprecyzowaną ilość testów w danym czasie. Jeśli próbka zostanie wysłana zbyt późno, istnieje możliwość że laboratorium nie będzie w stanie wykonać testu.
W jakim czasie muszę wykonać test od momentu jego otrzymania?
Zaleca się wykonanie testów 30 dni od daty zakupu. Test należy przechowywać w suchym miejscu, w temperaturze pokojowej 15-25 stopni. Wybierz miejsce niedostępne dla dzieci.

Wynika to z podpisanej umowy miedzy fundacją a laboratorium, która określa zamówienie na sprecyzowaną ilość testów w danym czasie. Jeśli próbka zostanie wysłana zbyt późno, istnieje możliwość że laboratorium nie będzie w stanie wykonać testu.

W jaki sposób przenosi się koronawirus?
Zachęcamy do śledzenia oficjalnej strony: https://www.gov.pl/web/korona2wirus
Odbiór wyniku
Aby odebrać wynik rejestrujemy się na stronie http://www.geneme.eu/rejestruj podajemy wszystkie potrzebne dane. Są to dane które zostaną wykorzystane przez Laboratorium do utworzenia dokumentacji medycznej oraz wydania imiennego wyniku.
Gdzie odebrać wynik
Wynik odbieramy na stronie http://www.geneme.eu/wynik po wpisaniu wszystkich koniecznych danych.

WYSYŁKA

Jak zapakowany jest zestaw testowy?
Zestaw jest zapakowany w opakowanie z zamknięciem strunowym.
W jaki sposób wysyłane są zestawy?
Zestawy do pobrania próbki są wysyłane kurierem i dostarczane na wskazany adres.
Co otrzymam w ramach przekazania 500 zł?

Rękawiczki jednorazowe, wymazówkę, pojemnik transportowy wypełniony buforem, wykonanie badania pod kątem obecności RNA wirusa SARS-CoV-2, udostępnienie wyniku w formie elektronicznej, dostawa zestawu, odbiór próbki z umówionej lokalizacji.

Czy mogę wysłać wysyłkę pod dwa różne adresy?
Nie ma możliwości wskazania dwóch adresów dostawy do jednego zamówienia. Prosimy o złożenie oddzielnych zamówień.
W jakim czasie firma kurierska dostarczy zamówienie?
Zrealizowane zamówienie będzie dostarczone za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier nie ma obowiązku dzwonić przed dostawą. Aktualny status wysyłki można sprawdzić na stronie internetowej firmy kurierskiej.
Czy otrzymam numer paczki?
Numer przesyłki zostanie wysłany na adres mailowy, który był wskazany przy złożeniu zamówienia. Automatyczny mail zostanie wygenerowany bezpośrednio od firmy kurierskiej, która realizuje zamówienie.
Uszkodzona przesyłka. Co mam zrobić?

Zawsze przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. Jeżeli w chwili odbioru przesyłki zauważysz, że paczka posiada uszkodzenie, napisz do nas maila fundacja@cel.org.pl

Czy mogę umówić odbiór wysyłki na określoną godzinę u kuriera?

Nie odpowiadamy za system pracy firmy kurierskiej, w tym za ustalanie godziny doręczenia przesyłki. W celu ustalenia godziny doręczenia prosimy kontaktować się z infolinią firmy kurierskiej. W momencie nadania paczki wysyłamy e-mail, w którym podajemy numer listu przewozowego przesyłki oraz adres strony internetowej firmy kurierskiej.

Czy mogę zamówić wysyłkę za granicę?
Każdy test musi zostać odebrany przez wolontariusza fundacji. Na ten moment odbiór odbywa się w Polsce.

ODBIÓR TESTU

W jaki sposób są odbierane próbki?

Każda próbka odbierana jest w mieście, które zostało wskazane podczas składania zamówienia. Osoba wykonująca test musi skontaktować się z infolinią +48 570 996 996 i ustalić sposób przekazania próbki.  Forma przekazania testu każdorazowo jest ustalana w oparciu o możliwości techniczne.

W jakich miastach mogę przekazać wykonany test do wolontariusza fundacji?
Miasta, w których można przekazać test: Kraków, Nowy Sącz, Katowice, Tarnów, Bielsko-Biała, Częstochowa, Łódź, Piotrków Trybunalski, Kutno, Włocławek, Płock, Konin, Kalisz, Poznań, Toruń, Wrocław, Jelenia Góra, Karpacz, Lublin, Warszawa, Kraśnik, Świdnik, Łęczna, Reda, Rumia, Starogard Gdański, Tczew, Malbork, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Kościerzyna, Szczecin, Świnoujście, Police, Goleniów, Stargard, Opole, Zakopane, Słupsk, Kołobrzeg.
Czy próbka może być przekazana dla pracownika fundacji w mieście, które nie znajduje się na powyższej liście?

Nie ma możliwości przekazania wykonanego testu w mieście, które nie jest uwzględnione na liście. Pracujemy nad powiększeniem bazy miejscowości, w których będziemy odbierać testy.

Czy jest możliwość wysłania próbki do innego miasta, niż miasto wskazane na liście?
Tak.
Czy mogę zamówić test do innego miasta, a przekazać jego odbiór w innym mieście?

Tak, jest taka możliwość.

ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA

Jak mogę złożyć zamówienie?

Na tej stronie internetowej znajdź produkt Test na obecność koronawirusa na dowolnej zakładce i dodaj do koszyka, następnie postępuj według wskazówek.

W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

Kwotę łączną wpłać na nasze konto bankowe.
Rachunek do wpłat:
PL91 1140 2004 0000 3202 7954 6225.
Rachunek do wpłat w EURO:
PL03 1140 2004 0000 3912 1103 6623
Numer SWIFT/BIC: BREXPLPWMBK
Tytuł przelewu: numeru zamówienia z dopiskiem PERSPEKTYWY – w formacie: [numer zamówienia] PERSPEKTYWY

Ile kosztuje test na koronawirusa?
Testu nie można kupić. Fundacja udostępnia możliwość wykonania testu po przekazaniu cegiełki o wartości 500zł.
Czy mogę zamówić większe ilości testów?

Tak, można zamówić większą ilość. Wszystkie zamówione w jednym zamówieniu testy będą odebrane w wybranej przy zamówieniu lokalizacji. Nie ma możliwości zmiany wyboru lokalizacji.

Czy otrzymam rabat, zamawiając większą ilość?

Fundacja udostępnia możliwość wykonania testu po przekazaniu cegiełki o wartości 500zł. Nie ma możliwość zmniejszenia tej kwoty.

Czy mogę złożyć zamówienie mailowo lub telefonicznie?

Zamówienia przyjmujemy tylko i wyłącznie poprzez naszą stronę internetową. Nie ma możliwości złożenia zamówienia telefonicznie ani drogą mailową.

Czy mogę otrzymać za moje zamówienie fakturę VAT?
W ramach przekazania cegiełki firma przekazuje fundacji darowiznę. W związku z tym można odliczyć ją od podatku dochodowego. Dowodem przekazania darowizny jest przelew bankowy. Zapoznaj się z zasadami: https://poradnik.ngo.pl/przekaz-ngo-darowizneskorzystaj-
z-odliczenia-podatkowego-infografika

ZWROTY I REKLAMACJE

Czy mogę cofnąć dotację i zwrócić otrzymane w ramach “cegiełki” produkty?

Nie można zwrócić dokonanej wpłaty. Zgodnie z regulaminem: Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za Testy od momentu ich wydania Nabywcy. Fundacja nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie, zniszczenie lub kradzież Testu po ich przekazaniu Nabywcy. Użytkownik Testu jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań w celu ochrony Testu przed utratą, kradzieżą lub nieautoryzowanym użyciem. W wyżej określonych sytuacjach niemożliwym jest zwrot Testu lub wymiana Testu na nowy. Jednocześnie Fundacja nie zwraca kwoty uiszczonej za Test. Nabywca lub Użytkownik nie będą także zgłaszać względem Fundacji żadnych roszczeń z tytułu utraty, błędnego pobrania materiału badawczego lub uszkodzenia Testu.